In Limburg: Sterke zomer voor VRT Radio (17 oktober 2025)
De VRT-radiozenders beleefden een sterke zomer. In de periode van mei tot augustus 2025 bereikte VRT elke dag 2,4 miljoen Vlaamse luisteraars, goed voor een marktaandeel van 53,3%. Dat is bijna een procentpunt meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De nieuwe luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) bevestigen zo de sterke radioportefeuille van VRT.
Met dagelijks bijna een miljoen trouwe luisteraars en een marktaandeel van 23,8% blijft Radio 2 de onbetwiste marktleider in Vlaanderen.
Radio 1 haalt een solide marktaandeel van 8,4% en blijft in bereik het derde grootste radiomerk van Vlaanderen. Afgelopen maanden bevestigde Radio 1 zijn positie als populairste on demand-audiomerk in Vlaanderen, met maandelijks bijna 2 miljoen luistersessies. De podcast #weetikveel was deze zomer de absolute uitschieter voor VRT.
Studio Brussel zorgde met een vernieuwde, frisse aanpak voor een zomer vol livemuziek en festivalbeleving. De radiozender stijgt, vergeleken met de zomer van vorig jaar, van een marktaandeel van 7,1% naar 8%.
MNM groeit naar een marktaandeel van 6,4%. Bij de generatie onder 45 jaar bedraagt de stijging ten opzichte van vorig jaar zelfs 28%.
Klara blijft stabiel met een marktaandeel van 1,8% en behoudt haar trouwe luisterpubliek.
Ook digitaal blijft VRT Radio scoren. De digitale zenders Radio Bene, De Tijdloze, MNM Hits en Klara Continuo zijn samen goed voor bijna 5% marktaandeel. De cijfers tonen dat het publiek deze digitale merken binnen de portefeuille vlot weet te vinden.