vrijdag 26 april 2024

Sint-Truiden: 30.080 oproepen van Truienaars (13 januari 2022)

Sinds de start in maart 2020 kende het ContactCenter een exponentiële groei. Verdere professionalisering, opleiding en een performant telefoniesysteem zorgen ervoor dat de burger klantvriendelijk en resultaatsgericht wordt geholpen. In 2021 kwamen liefst 30.080 oproepen binnen op het nummer 011 70 14 14.

Bij het begin van de pandemie lanceerde de stad Sint-Truiden op 14 maart 2020 een ContactCenter. Inwoners kunnen er sindsdien telefonisch terecht met hun stadsgerelateerde vragen.

"Dankzij onze telefooncentrale verzekerden wij een maximale dienstverlening voor onze inwoners", zegt burgemeester Veerle Heeren. "Ondertussen is het ContactCenter onderdeel geworden van de communicatiedienst. We werken met een vast team dat op de hoogte is van het reilen en zeilen op alle andere stadsdiensten. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk burgers meteen verder te helpen. Zo stellen we vast dat de meeste oproepen in 2021 gingen over het maken van afspraken bij de dienst burgerzaken of in het containerpark, informatievragen over regelgeving voor het aanvragen van een omgevingsvergunning of het bekomen van een uittreksel uit het strafregister. Daarnaast krijgen we ook veel telefonische meldingen over afval dat niet werd opgehaald, defecte openbare verlichting, sluikstorten,..."

Truienaren kunnen op weekdagen van 9 tot 16 uur en op zaterdag van 9 tot 12 uur terecht bij het ContactCenter op het nummer 011 70 14 14. Een team van acht mensen staat in voor het beantwoorden van vragen. Zij geven informatie, verwijzen onze inwoners door of maken een afspraak zodat de betreffende dienst hen persoonlijk kan verder helpen.


Bekijk alle artikels uit Sint-Truiden