Herk-de-Stad: Festivalgangers drinken gratis water met herbruikbare fles (9 juli 2013)
Dat er muziek in milieu zit, weten de festivalgangers van Rock Herk straks als geen ander. Tijdens het tweedaagse festival in Herk-de-Stad (12 en 13 juli) kunnen ze gratis water drinken met een herbruikbare fles. De waterbar een primeur voor een festival in België kadert binnen het project drinKraantjeswater om het drinken van kraantjeswater te promoten, ook buitenshuis. Initiatiefnemers zijn de afvalmaatschappij Limburg.net, de watermaatschappijen De Watergroep en IWM en het ecologische designmerk van waterflessen Contigo.
Met een herbruikbare Contigo-fles kan je het hele Rock Herk-festival lang gratis water bijvullen aan de speciale waterbar. Bezoekers kunnen ook ter plaatse tegen promotieprijs een designwaterfles kopen.
Een van de initiatiefnemers is Contigo, bekend om zijn trendy hervulbare waterflessen en koffiebekers voor mensen met een actieve levensstijl. Het merk koppelt sinds zijn ontstaan technologie aan design en respect voor het milieu. Bij Contigo houden we van duurzaamheid. We willen laten zien dat er goede drinkflessen bestaan waarmee je in stijl kan drinken en tegelijk het milieu kan sparen. Ons gepatenteerd systeem voorkomt morsen en lekken. Zo kan je met onze innovatieve waterflessen makkelijk met één hand drinken en tegelijk blijven meespringen op de alternatieve tonen van Rock Herk. En thuis gebruik je je waterfles gewoon verder, bij het sporten, op uitstap of tijdens je vakantie, aldus Stijn Lowette, zaakvoerder van Contigo.
Voor de waterbar op Rock Herk slaan Limburg.net, de watermaatschappijen De Watergroep en IWM de handen in elkaar. Ze trekken hun project drinKraantjeswater dat zich al enkele jaren richt tot scholen, lokale besturen en de horecasector nu door naar festivalbezoekers. Wie festivals zegt, zegt meestal ook warmte, veel drinken en wegwerpbekertjes. Daarom leek het ons de perfecte plaats om de voordelen van kraantjeswater te promoten. Rock Herk krijgt de primeur van de waterbar. Uiteraard hopen we de bezoekers te overtuigen, want in de toekomst willen dit ecologische verhaal ook op andere festivals brengen.