maandag 25 juni 2018

Showbizz: Vlaming blijft houden van radio (16 februari 2018)

De Vlaming blijft houden van radio. Dat blijkt uit de cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CiM). De VRT radionetten doen het goed. Radio 1 haalt een marktaandeel van 8 procent, Radio 2 blijft ruimschoots de grootste met meer dan 30 procent, MNM haalt 9 procent, Klara en Studio Brussel blijven stabiel op respectievelijk 2,2 en 12,4 procent. Radio blijft meer dan ooit de dagelijkse compagnon van de Vlaming.

Els Van de Sijpe, manager Radio: "Dat elke dag ruim 3 miljoen mensen naar een van onze radiomerken luisteren thuis, op het werk of onderweg daar zijn we blij en dankbaar om. Radio, dat is de kracht van het live moment. En de mix van informatie, muziek, verrassende en pakkende verhalen. We voelen die sterke band met onze luisteraars elke dag opnieuw via de reacties in onze apps of andere digitale platformen, via onze uitzendingen op locatie en evenementen."

Bekijk alle artikels uit Showbizz