www.limburgnieuws.be - info@limburgnieuws.be

maandag 22 april 2019

In Limburg: Nieuwe toeristische gids (5 februari 2019)

Op maandag 4 februari kregen de 160 toeristische partners in primeur de nieuwe toerismegids van de hoofdstad van Haspengouw te zien. De toeristische gids kreeg een totale make-over. De brochure is zodanig opgebouwd om zoveel mogelijk doelgroepen te kunnen verleiden.

"Onze sterkhouders blijven hierin behouden, maar we verrassen ook met nieuwtjes. Na het succes van Eurofleurs is onze Minderbroederssite in maart opnieuw het decor van een bloemen- en kunstevenement. Dat vormt een mooi opstapje naar het bloesemseizoen. Hierbij komt er op de zegening een boerenmarkt en voorzien we aan onze bloesembars extra kinderanimatie. En met een steptoer en een gastronomische wandeling zijn er ook weer nieuwe routes waarop je Haspengouw op nog een andere manier kan ontdekken", zegt schepen Hilde Vautmans.

"Een aanrader zijn zeker ook de Trudofeesten met als hoogtepunt het weekend van 21 en 22 september. Je kan dan allerlei activiteiten, tentoonstellingen en optredens meepikken. Absolute topper is de avondvoorstelling op de Grote Markt: een totaalspektakel met theater, dans, muziek, licht en special effects. Het leven van Sint-Trudo en de geschiedenis van Sint-Truiden komen dan op een magische manier tot leven", zegt burgemeester Veerle Heeren.

Het volledige aanbod werd onder belangstelling van de 160 toeristische partners van Sint-Truiden op 4 februari uit de doeken gedaan in de Minderbroederskerk. De cover van de nieuwe brochure sprong er meteen in het oog: Hasupenhau no shuto, ofwel Hoofdstad van Haspengouw in het Japans. Het stadsbestuur speelt hiermee in op een nieuw doelpubliek dat, ondanks de afstand van bijna 10.000 kilometer, plots toch veel dichter binnen handbereik ligt.

"Sinds STVV onder leiding staat van Takayuki Tateishi, hebben al verschillende van zijn landgenoten een bezoek aan onze stad gebracht. Er is dus duidelijk potentieel. Japanners die België aandoen, houden doorgaans halt in Brugge, Antwerpen en Brussel. Ons doel is dat ze Sint-Truiden ook aan hun route toevoegen. We denken alvast dat er veel raakvlakken zijn. Zo is Japan bekend om de sakura of kersenbloesem. Ongetwijfeld zullen Aziatische toeristen dus ook onze kilometerslange bloemenzeeën weten te appreciëren", aldus schepen Vautmans.

Samen met de gerestylede toeristische gids, kregen de gasten op de voorstelling in primeur de nieuwe toeristische website te zien: http://www.visitsinttruiden.be/


Bekijk alle artikels uit In Limburg