maandag 24 september 2018

Hasselt: Park H is de nieuwe naam van de Hasseltse Grenslandhallensite (14 september 2018)

Park H is de nieuwe naam van de Hasseltse Grenslandhallensite, die op termijn omgetoverd zal worden tot een groen landschaps- en belevingspark.

Met het gevarieerde en ruime aanbod van Ethias Arena, Ethias Theater, de nieuwe expo- en eventruimte Expo Hasselt, trampolinepark Jumpsquare, Club Versuz en Area V, restaurant Crudo en Plopsa Indoor Hasselt en inmiddels al meer dan 1,1 miljoen bezoekers op de site, werpt Park H zich op als het belevingscentrum van Limburg. Met activiteiten en ontspanningsmogelijkheden voor alle leeftijden.

De evenementensite in Hasselt heeft sinds de overname van de Ethias Arena en het Congrestheater in 2012 door de nv Antwerps Sportpaleis een grondige transformatie ondergaan. Investeringen in nieuwe en renovaties van bestaande gebouwen zorgden, samen met het aantrekken van nieuwe partners en activiteiten, voor een uitgebreider belevingsaanbod.

Gespreid over zes jaar besteedde de nv Antwerps Sportpaleis ruim 14 miljoen euro aan achtereenvolgens de verregaande verbouwing van de Ethias Arena (8,5 miljoen euro), de ombouw van het Congrestheater naar het Ethias Theater (4 miljoen euro) en de omvorming van de oudste delen van de Grenslandhallen tot de nieuwe expo- en eventruimte Expo Hasselt (1,5 miljoen euro).

Tom Vandeput, voorzitter van de vzw Grenslandhallen: "Wij maken van Park H de grootste vrijetijdscluster van Limburg. Om de Hasselaar een compleet vrijetijdsaanbod voor alle leeftijden te geven, kwam Club Versuz op de site en werd voor de jeugd eind 2017 het gloednieuwe trampolinepark Jumpsquare geopend. Samen met Plopsa voor de kleinsten, de Ethias Arena voor grote events en concerten, het vernieuwde Ethias Theater voor voorstellingen en het restaurant Crudo voor fijnproevers werd deze evenementensite de grootste vrijetijdscluster van Limburg, waar iedereen zijn gading vindt. Zéker als we ook nog de ontspanningsfuncties meetellen van onze buren als Kinepolis, het stedelijke zwembad Kapermolen, de Japanse Tuin, de BLOSO-schaatsbaan en de stedelijke 18-holes golfclub."



De Sportpaleis Group rust niet op zijn lauweren, maar heeft nog veel ambities die het samen met de vzw Grenslandhallen, nog altijd actief betrokken in de site, en de stad Hasselt wil ontwikkelen. Eén van die ambities is de omvorming van de hele site naar een landschapspark, om de bezoekers een nog aangenamere ervaring te bezorgen.

"Nu de gebouwen zo goed als klaar zijn voor de komende decennia, is het tijd om ook de omgeving aan te pakken", legt Vandeput uit. "We dopen de site om naar Park H, omdat we die gaandeweg zullen ombouwen naar een sterk vergroend landschaps- en belevingspark. Een duidelijkere kanalisatie en signalisatie zullen de uniciteit van de site versterken. Ook zal een heel uitnodigend stedelijk evenementenplein worden gecreëerd waar grote publieksactiviteiten plaats kunnen vinden. Bedoeling is dat dit plein tegelijk een ontmoetingsplek wordt waar jongeren afspreken en ouderen samenkomen. Zo willen we Park H heel uitdrukkelijk als belevingscentrum positioneren."

De naam Park H werd, mikkend op bezoekers uit binnen- en buitenland, bedacht door het Hasseltse reclamebureau OnOff. Zaakvoerder Koen Lambrechts: "Park H begrijpt men zowel in het Nederlands als in het Frans en het Engels. De naam kan vlot in de mond genomen worden door de uiteenlopende doelgroepen: de allerkleinsten in Plopsa Indoor, de iets groteren in Jumpsquare en de nog wat ouderen in Versuz, Ethias Theater en Ethias Arena. Het kleurrijke logo dat we ontwikkeld hebben, benadrukt de kleurrijke invulling die de site krijgt dankzij de diverse activiteiten."


Bekijk alle artikels uit Hasselt