info@limburgnieuws.be -

dinsdag 11 augustus 2020

Genk: Acht nieuwe pop-up shoppingconcepten (5 december 2019)

Van 3 december tot en met 31 januari pakt Stad Genk in de Molenstraat uit met acht nieuwe pop-up shoppingconcepten. De stad wil hiermee ondernemerschap stimuleren en het aanbod in de straat diversifiëren. Ook de

Elke winkel biedt de bezoeker een andere ervaring. Zo biedt Atelier Zwiep workshops aan, het pop-upcafé Brauw focust op bierbrouwen en -proeven en Emms biedt bezoekers tal van zoetigheden. Bij Minato vinden bezoekers handgemaakte hebbedingetjes, Pimpalou verkoopt kinderspullen die dankzij upcycling een tweede leven krijgen en Reinvented focust op het ontwerpen van nieuwe kledij uit stoffenoverschotten en tweedehandskledij. Bij Het Spelhuis vindt de koper gezelschapsspelen, terwijl 100procentvilt spulletjes uit vilt verkoopt.

Door middel van deze pop-upshops wil Stad Genk enerzijds ondernemerschap aanmoedigen, en anderzijds datzelfde ondernemerschap op een laagdrempelige manier toegankelijk maken.

De voorbije jaren werkte Stad Genk, in samenwerking met designer Roel Vandebeek, hard aan de uitbouw van de Molenstraat als hub voor creatief-ambachtelijk ondernemerschap. Het traject met Roel Vandebeek is nu zo goed als gefinaliseerd. Zowel in de infrastructuur als in communicatie en branding wordt er steeds gerefereerd naar de straat als Straat van de Ambachten. Origineel houten straatmeubilair, aankleding van de handelszaken met het nieuwe logo en een muurbekleding in het midden van de straat - die bijna opgeleverd is - zijn uitingen van die nieuwe identiteit.


INFO
www.genk.be/molenstraat of http://www.shoppeningenk.be


Bekijk alle artikels uit Genk