Mail je artikel met foto: info@limburgnieuws.be

zondag 22 september 2019

Business: Geysen investeert 1 miljoen euro in eigen opleidingscentrum (14 juli 2019)

Om de schaarste aan technische profielen op de arbeidsmarkt te bestrijden, neemt Geysen zijn toevlucht tot een opmerkelijke oplossing: Het bedrijf investeert 1 miljoen euro in een eigen Geysen Academy te Westerlo. De eyecatcher in dit opleidingscentrum is een miniatuurfabriek, die alle mogelijke industriële technieken op schaal nabootst. In de Academy leren techniekers niet alleen praktische vaardigheden aan, ze verfijnen ook hun zogenaamde soft skills.

Geysen groeit als kool. En die groei is mede te danken aan het Limburgse management. De omzet verdubbelde sinds 2014 van 7,3 naar 15 miljoen. Op dit moment staan er 75 technische vacatures open. Om deze in te vullen neemt Geysen zijn toevlucht tot een opmerkelijke oplossing: het bedrijf investeert 1 miljoen euro in een eigen Geysen Academy.

Binnen de twee jaar mikt het bedrijf op 20 miljoen euro omzet en 250 medewerkers. De enige rem op de groei? Nieuwe medewerkers met het gewenste technisch profiel en de juiste attitude vinden. De Kempische onderneming blijft echter niet bij de pakken zitten.

De opening van de Academy is voorzien in oktober 2019. Het pronkstuk wordt zonder twijfel de miniatuurfabriek. "In deze technische ruimte worden alle mogelijke industriële technieken op schaal nagebootst. Van hydraulica, pneumatica, PLC-sturingen en automatisatie tot elektrische sensoren, robotica, motion control en sensoren", legt CEO Johan Vos uit. "We bouwen opzettelijk storingen, zodat medewerkers levensechte problemen leren traceren en oplossen."

INFO
Geysen - met thuisbasis in Westerlo en vestigingen in Vlaanderen (Sint-Niklaas, Torhout, Hasselt en Haasrode) en sinds kort ook in Wallonië - is specialist op vlak van industrieel technisch onderhoud en projecten. Een 200-tal medewerkers helpen klanten in hun operationele efficiëntie, bij het voorkomen van pannes, bij grote onderhoudsoperaties,...





Limburgers Johan Vos (CEO) en Liesbeth Lemmens (marketing manager)

Bekijk alle artikels uit Business