zaterdag 27 april 2024

Business: Campagne bereikt 1,5 miljoen toeristen (27 oktober 2017)

Met 1,5 miljoen potentiƫle bezoekers heeft de onlinecampagne van Toerisme Maasmechelen zijn doel niet gemist: de gemeente online promoten als een kwalitatieve toeristische bestemming. De toeristische dienst van Maasmechelen lanceerde in het voorjaar deze campagne met een uitnodiging aan alle bezoekers en inwoners om hun mooiste momenten te delen via social media, telkens met vermelding #maasmechelen. Als tegenprestatie kregen de inzenders een leuke reactie met de wensen voor een prettig verblijf of tips voor een nog aangenamere invulling van hun bezoek.

Naast de onlinecampagne kreeg een aantal Belgische bloggers de kans om een weekendje in Maasmechelen te verblijven en hun ervaringen hierover online te delen.

"Het is prachtig om te zien dat de inwoners van Maasmechelen maar al te graag hun favoriet plekje delen. Omdat hun tips authentiek zijn, hebben ze een grote waarde op de onlinemarkt. Bovendien ben ik blij om te zien dat onze inwoners net zo enthousiast zijn over de gemeente als ikzelf", zegt schepen Erik Kortleven.

"Meer en meer bezoekers laten zich inspireren via het internet, reisblogs en recensies. Het is belangrijk om hier permanent op in te spelen. Volgend jaar lanceren we een nieuwe website, aangepast aan gebruik op tablets en smartphones."


Bekijk alle artikels uit Business