dinsdag 23 april 2024

Business: Internationaal winkelconcept voor HEMA Maasmechelen (3 augustus 2017)

HEMA bouwde het filiaal aan de Koninginnelaan 115 in Maasmechelen om naar het voorbeeld van haar internationale winkels. Dit winkelconcept ontwikkelde HEMA voor steden als Barcelona, Parijs en Londen en bleek zo’n succes dat het nu ook in Nederland, België en Luxemburg wordt uitgerold.

Het belangrijkste verschil zit hem in het overzichtelijker maken van het aanbod door het in te delen in werelden. Vorige week vond een feestelijke opening plaats voor de klanten. Naast Maasmechelen zullen ook de HEMA-filialen in de nabije regio zoals Genk, Maaseik, Lanaken en Bilzen worden verbouwd naar het nieuwe concept. Dit gebeurt in de loop van de komende weken.

Na de verbouwing wordt het voor klanten veel eenvoudiger om artikelen te vinden en met elkaar te combineren. Zo staan alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, baby en woonkamer bij elkaar. Al jaren krijgt HEMA veel positieve reacties van zowel haar buitenlandse als Nederlandse klanten die tijdens hun vakantie in Frankrijk, Spanje of het Verenigd Koninkrijk een HEMA hebben bezocht. Het is vooral de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels die bij klanten in het oog springt. De indeling in werelden maakt in één keer duidelijk waar klanten moeten zijn. Vanaf volgend jaar zullen alle kleine winkels van HEMA naar verwachting zijn omgebouwd.

"In de afgelopen maanden is het internationale winkelconcept uitgebreid getest onder klanten in Nederland en België. HEMA ontving tijdens de testperiode veel positieve reacties van zowel klanten als haar medewerkers. Het uitrollen van het nieuwe winkelconcept is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van HEMA die bestaat uit het verbeteren van de prestaties in Nederland, België en Luxemburg, internationale uitbreiding en groei van e-commerce", zegt Carla Velghe, directeur HEMA België en Luxemburg.

Bekijk alle artikels uit Business